
- Betonstopvoordiest@gmail.com
- https://www.facebook.com/betonstopvoorDiest
- https://www.linkedin.com/in/david-celis-1382711a/
Waar ik mee bezig ben
Betonstop voor Diest
Waar ik trots op ben
Op het succes na het in een opwelling oprichten van de Facebookpagina “Betonstop voor Diest”. Na een zoveelste boskap begin dit jaar, verschenen er heel wat verongelijkte reacties op “social media”. Een aantal mensen besloten daarop, om niet langer langs de kant te staan. De Facebookpagina werd opgericht en al na 2 weken werd de kaap van 200 “likes” gepasseerd. Ondertussen al meer dan 600 likes. Want het leeft in Diest en zijn deelgemeenten.
De bedoeling van dit burgerinitiatief, is vooral om druk te zetten op de politici van Diest om eens na te denken over een andere manier van wonen in Diest en de deelgemeenten. Het ongebreideld omzetten van gronden naar bebouwing is meer en meer een doorn in het oog van de bevolking. Verkavelen mag niet de norm zijn! In Vlaanderen verkavelen we aan een tempo van 6 hectare per dag. Diest doet daar vlijtig aan mee.
Mijn ambities
Het idee is om de "betonstop" vervroegd in de praktijk te brengen. 2020 lijkt ons een realistisch streefdoel. We willen van grijs naar groen in de deelgemeenten, en dat rond een duurzame stad! We hebben ook een memorandum “Gemeenteraadsverkiezingen 2018 Diest” opgesteld, dat we willen versturen naar de politieke partijen van Diest.