Stoel zoekt lief

‘Stoel zoekt lief’ is een drie jaar durende campagne, waarmee Bos+ en Netwerk Bewust Verbruiken jongeren en jongvolwassenen een stapje dichter bij duurzaam houtgebruik brengen. Voor de campagne werd een houten stoel ontworpen, die beetje bij beetje zijn ziel blootlegt en zijn verhaal vertelt. Zo was een stuk van hem ooit een boom in het regenwoud van Peru, en maakte een pootje vroeger deel uit van een muurtafeltje in een oud herenhuis. Zijn zit is gemaakt uit lokaal grenen.

De campagne laat jongeren en jongvolwassenen zelf kiezen voor duurzaam houtgebruik. Zonder te betuttelen vertrekt ze vanuit de vraag die alle jongeren zichzelf stellen: wie ben ik en wat is echte liefde? De campagne geeft tips en tricks over hoe je duurzaam hout herkent en laat jongvolwassenen upcyclend aan de slag tijdens workshops en livingsessies. Iedereen die een beetje handig is, kan de stoel maken, pimpen en koesteren.

In het kader van de campagne namen 5 jonge kunstenaars 5 dezelfde houten stoelen onder handen en toverden ze om tot een karaktervol hebbeding. Elke stoel staat daarbij voor één aspect van duurzaamheid in de houtsector. De stoelen reisden in een mini-tentoonstelling door Vlaanderen en Brussel.

www.stoelzoektlief.be

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *